• 500.000 vermelde artikelen
  • TÜV-gecertificeerde leverkwaliteit

German Design Award: Hoffmann Group 3-voudig onderscheiden

GARANT_Easyfix_200x400.jpg
De haken en houders van het modulaire GARANT indelingsysteem EasyFix laten zich eenvoudig aan de geperforeerde wand van GARANT bevestigen en zorgen voor maximaal comfort en optische duidelijkheid.

Internationale jury van experts bevestigt uitzonderlijke designkwaliteit van drie GARANT-producten

De Hoffmann Group heeft de felbegeerde German Design Award gewonnen - dit jaar zelfs in drievoud. Als 'Winner' in de categorie 'Workshop and Tools' werden het modulaire indelingsysteem GARANT EasyFix, de GARANT momentsleutel met digitaal display alsmede de GARANT elektronische momentsleutel met digitale schaalmeetklok bekroond.

Alle drie de producten overtuigden de jury dankzij hun doordachte, functionele en esthetische design. De wedstrijd telde meer dan 4.000 deelnemers uit 50 landen deel, met producten en projecten op het gebied van product- en communicatiedesign.

Het modulaire GARANT EasyFix-indelingsysteem is individueel aan te passen. De haken en houders kunnen snel en zonder gereedschap aan de geperforeerde wanden, ladders en werkbladen van GARANT worden bevestigd. Dit maakt het systeem bijzonder flexibel. Alle componenten zijn precies op elkaar afgestemd, zodat bij het indelen maximaal comfort en optische duidelijkheid kan worden bereikt.

De jury van de German Design Award bleek vooral onder de indruk van de technische uitvoering en de hoge variabiliteit. De mechanische momentsleutel met digitaal display GARANT 65 6650 verbindt intuïtieve bediening en een authentieke moderne vormgeving met maximale kwaliteit en gebruiksgemak. De sleutel heeft een heldere verdeling tussen functiezones, greep en display. De instelling van het aanhaalmoment geschiedt handmatig via een instelwiel; de waarde wordt digitaal op de display weergegeven. Het resultaat: foutloos aflezen en een excellente prijs-/kwaliteitverhouding.

De elektronische momentsleutel met digitale schaalmeetklok GARANT 65 5550 biedt de perfecte symbiose van moderne techniek en design. De sleutel toont de actuele waarde op een schaalmeetklok en als digitaal cijfer en slaat de laatste piekwaarde op tot aan de volgende reset. Voor het overschrijden van de maximale waarde waarschuwt een akoestisch signaal - dat biedt extra veiligheid. De ergonomische handgreep, de omschakelbare ratel met uitwerper, de éénknops-bediening en het grote display maken deze momentsleutel tot een echt meesterstuk.

De German Design Award (GDA) wordt uitgereikt door de German Design Raad, de Duitse merken- en designautoriteit. De raad werd in 1953 op initiatief van de Duitse Bondsdag als stichting in het leven geroepen. Sindsdien ondersteunt de GDA de economie om door middel van design consequent merkenmeerwaarde te bereiken. Dit maakt deze 'raad voor vormgeving' tot één van de wereldwijd toonaangevende kenniscentra voor communicatie en 'brand management' op het gebied van design. Tot het exclusieve netwerk van de stichtingsleden behoren naast vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven en instituten ook gerenommeerde handelsmerken en ondernemingen.