Drejetype GARANT HB 7010-1: Højeste skærehastighed til maksimal produktivitet

LP-HB7010-1-800x400.jpg

Hoffmann Group udvider produktfamilien iht. naturens forbillede

Hoffmann Group, Europas førende systemleverandør af kvalitetsværktøj, bringer en ny drejetype til stålbearbejdning på markedet. Den nye drejetype GARANT HB 7010-1 blev udviklet for at opnå slidstyrke ved højeste skærehastigheder.

Til denne anvendelse præsenterede Hoffmann Group fra sommeren 2015 den nyopbyggede innovative belægning GARANT HB 7020 med et optimeret P10-gradient-hårdmetal til kontinuerlig high-performance-spåntagning. Den nye GARANT HB 7010-1 er derfor det optimale skæremateriale til det kontinuerlige snit, mens GARANT HB 7020 egner sig til det let afbrudte snit og svære anvendelsesbetingelser. GARANT HB 7010-1 kan fra dags dato bestilles via Hoffmann Groups E-Shop www.hoffmann-group.com.

Ved udviklingen af produktfamilien GARANT HB70xx blev hajtanden brugt som forbillede for Hoffmann Group: Udvendig hård og ekstremt glat, indvendig sejhård – disse egenskaber udmærker de nye vendeskærsplatter: GARANT HB 7010-1 har en ekstrem hård, slidstærk og termoresistent CVD-belægning i aluminiumoxid AI2O3 og titancarbonnitrid Ti(C,N), hvilket beskytter hårdmetalsubstratet selv ved højeste skærehastigheder og procestemperaturer. Hårdmetalsubstratet er specielt modstanddygtigt overfor plastisk deformering, smuldring og sprødbrud, da det er ekstremt sejhårdt. Derved opnår denne drejetype ved kontinuerligt snit og høje skærehastigheder markant længere standtider.

Belægningen er takket være oprette krystalstrukturer specielt modstandsdygtig. Den ekstremt glatte overflade muliggør en optimal spåntransport via skæreplatteoverfladen og reducerer friktionen mellem emne og skæremateriale – det sænker procestemperaturen.

I modsætning til det ydre er vendeskærsplattens kerne sejhård. Hårdmetalsubstratet er graderet, det vil sige, det har i det ydre lag en forhøjet andel titannitrid (TiN), for at udligne varmeekspansionskoefficienten til belægningen. Derfor klæber belægningen optimalt ved substratet, og på grund af den lignende varmeekspansionskoefficient kan belægningen selv ved høje procestemperaturer ikke skalde af.

Med den nye GARANT HB 7010-1 til det kontinuerlige snit og GARANT HB 7020 til det let afbrudte snit har produktfamilien GARANT HB 70xx fra Hoffmann Group det passende skæremateriale til enhver anvendelse.