GARANT ToolCar vinder sin anden designpris

RedDot Award_Toolcar_rollup.jpg

Værkstedsvognen fra den nye serie GARANT GridLine udmærket med Red Dot Award

Designerne kan godt lide GARANT ToolCar fra Hoffmann Group. I begyndelsen af marts overbeviste  værkstedsvognen juryen for iF Design Awards. I april præmierede nu også juryen for den bekendte Red Dot Award vognen for den høje designkvalitet og funktionalitet.

Værkstedsvognen blev udmærket i kategorien „Værktøjer. Deltagere fra 59 nationer med mere end 6.300 objekter deltog i konkurrencen.

GARANT ToolCar er et af de første produkter fra den nye GARANT GridLine-serie fra Hoffmann Group. Det rullende organisationstalent overbeviser ikke kun takket være sit progressive udseende, men også takket være ergonomi og komfort. Det centralt låsbare sidefag har en hulvæg, hvor man kan montere GARANT Easyfix holdere og kroge til værktøjsmontering. I sidefaget kan der optionalt også monteres en strømforsyning. Denne leverer strøm til drift af elektroværktøjer samt til den ligeledes disponible belysning. Et ergonomisk formet skydegreb og robuste lyssvage hjul letter bevægelsen selv på ujævne gulv.

40-mands juryen vurderede produkterne iht. strenge kriterier, fx blandt andet innovationsgrad, funktionalitet, formal kvalitet, ergonomi og holdbarhed. Kun produkter, der overbeviser takket være deres høje designkvalitet, får det internationalt anerkendte kvalitetssegl „Red Dot“