Nye drejetyper til højere rentabilitet ved spåntagning af stål og rustfrit stål

05545_Wendeplatte_blau_400x200.jpg
.

Hoffmann Group udvider GARANT HB70-Series og GARANT HB71-Series

Med tre nye drejetyper til spåntagningen af stål og rustfrit stål udvider Hoffmann Group deres produktfamilie GARANT HB70-Series og GARANT HB71-Series yderligere.

Den nye GARANT HB7035-1 er optimeret til ekstreme krav ved stålbearbejdningen med stærkt afbrudt snit. De nye GARANT HB7120-1 og GARANT HB7140-1 egner sig derimod til bearbejdning af rustfrit stål (Inox) ved kontinuerligt hhv. afbrudt snit. Dermed har Hoffmann Group et bredt sortiment af skærematerialer til enhver anvendelse.

Den nye drejetype GARANT HB7035-1 gør ståldrejefamilien fuldstændig sammen med de kendte typer GARANT HB7010-1 og HB7020, der allerede er på markedet. Drejetypen GARANT HB7035-1 er optisk identisk med GARANT HB7020, er dog konciperet og udviklet til det stærkt afbrudte snit. En Al2O3-multilayer-belægning og et derefter afstemt gradient-hårdmetalsubstrat med en ydre hårdhed og en elastisk kerne sørger for ydelsesevne. Takket være denne egenskab opnår GARANT HB7035-1 højeste skæreværdier ved stærkt afbrudt snit med maksimal pålidelighed.

Begge nye drejetyper GARANT HB7120-1 og GARANT HB7140-1 opnår derimod højeste skæreværdier og fremragende standtider ved bearbejdningen af rustfrit stål i kontinuerligt hhv. afbrudt snit. En nyudviklet CVD-PT-multilayer-belægning gør dine overflader specielt glatte og reducerer derved tendensen til adhæsion.

Som ved alle andre medlemmer af produktfamilien GARANT HB70-Series og GARANT HB71-Series blev der også anvendt belægninger med stående krystalstrukturer til de nye drejetyper. Skærematerialernes overflader er derfor ekstremt robuste. Desuden sørger de graderede, sejhårde hårdmetalsubstrater for en speciel holdbarhed. Disse har en øget andel af titannitrid (TiN) i kantområdet. Det øger holdekraften og forhindrer at belægningen går af.

De nye drejetyper GARANT HB7035-1, GARANT HB7120-1 og
GARANT HB7140-1 kan bestilles fra dags dato vha.Hoffmann Groups eShop samt fra den 1. august 2017 via det nye katalog 2017/2018.

Yderligere informationer er disponible på internettet under følgende links:
•    Brochure: „GARANT drejespåntagning“: www.ho7.eu/dreh-broschuere
•    Video: „GARANT drejekompetence i praksis“: www.ho7.eu/dreh