LogiMAT 2016: Ny GARANT ESD-Workstation beskytter emner mod elektrostatiske afladninger

Messe-ESD-800x400.jpg
ESD-sikker GARANT Workstation

Hoffmann præsenterer kompletløsninger til indretning af sikre EPA-beskyttelseszoner

På LogiMAT 2016 udstiller Hoffmann Group deres første ESD-sikre GARANT Workstation og viser, hvordan EPA-beskyttelseszoner (Electrostatic Protection Area) skal indrettes, for at afskærme følsomme emner pålideligt mod elektrostatiske afladninger. Den nye GARANT Workstation til beskyttelse mod ESD (Electrostatic Discharge) er ESD-pulverbelagt og iht. DIN EN 61340-5-1 ledende. Elektrostatiske afladninger afledes vha. arbejdsfladen takket være et jordingskabel på undersiden af arbejdspladen. Således forbliver arbejdspladsen altid ladningsneutral. Hoffmann Group kan findes på LogiMAT 2016 i hal 5, stand 5D55.

Den nye ESD-ledende GARANT Workstation findes i tre udførelser: mLevel, eLevel og eLevel+. Alle tre  variationer er højdeindstillelige og kan tilpasses ergonomisk. Ved m-Level-versionen  kan tilpasningen foretages manuelt. I versionerne eLevel og eLevel+ sker højdeindstillingen af hele arbejdspladsen hhv.bordpladen vha. en elektromotor. Derved kan der programmeres i alt tre forskelligehøjder pr. memoryfunktion og indstilles ved tryk på knap. Med det omfangrige ESD-sikre tilbehør fra Hoffmann Group er det muligt at indrette en komplet sikker EPA-arbejdsplads.

Ukontrollerede elektrostatiske afladninger kan medføre en total skade ved produktionen af elektroniske emnegrupper eller føre til gemte defekter, som medfører reklamationer, reparation- og ombytningsomkostninger samt reputationsskade. Hoffmann Group har derfor samtlige komponenter til indretningen af en hel EPA-beskyttelseszone iht. DIN EN 61340-5-1 i porteføljen og tilbyder den nødvendige rådgivning på dette område. Derved rådgiver eksperterne fra Hoffmann Group på følgende områder: Arbejdsplads, personjording, værktøj , markeringer, måleteknik, beholder og gulv.

De ESD-sikre GARANT Workstations kan fra dags dato straks fås vha. katalog samt i E-Shop hos Hoffmann Group.