GARANT Xpent gør 5-side-bearbejdningen endnu mere komfortabel

XPent_Aufmacher_klein.jpg

Hoffmann Group bringer en modulær 5-akse-skruestik med spindelhurtigskiftesystem og drejelige spændemoduler på markedet

Hoffmann Group, Europas førende systemleverandør, præsenterer på AMB 2016 deres nye 5-akse-skruestik GARANT Xpent.

Den til 5-side-bearbejdning optimerede skruestik kan tilpasses med kun få greb til enhver bearbejdningsstrategi. Takket være konstruktionen og variabiliteten af de med 180 grader drejelige spændemoduler har man fleksible spændemuligheder.

Den nye GARANT Xpent egner sig til emner fra 6 til 986 Millimetern (i standard 6 til 386 mm) og har en spændekraft på op til 40kN med 90 Nm moment. Den har over hundrede millimeter vandring  uden ombygning og et moderne spindelhurtigskiftesystem til udskiftning af spindel. Spindlen kan forlænges og har et trapezgevind, der gør det lettere at foretage en hurtig indstilling af spændeområdet.

GARANT Xpent er konciperet iht. et fleksibelt modulsystem. Dette gør det muligt at variere spændeområdet ved at stille spændemoduler, basisskinne og spindel individuelt sammen. De konvekse med 180 grader drejelige spændemoduler gør skruestikken specielt fleksibel.

Også det gennemtænkte og omfangrige påsats- og forsatsbakkesystem er et ægte highlight. Bakkerne er hærdede, slebne og specialbelagte for at garantere en processikker bearbejdning. Forsatsbakkerne kan hurtigt ohg nemt udskiftes.

Tværnoter tillader desuden en præcis positionereing af den perfekt symmetriske 5-akse-skruestik på maskinplanet. GARANT ZeroClamp-boringer på basisskinnen samt et omfangrigt tilbehør afrunder tilbuddet.

5- akse-skruestikken GARANT Xpent står til rådighed fra dags dato. Yderligere informationer kan du se under følgende links: