Hoffmann SE overtager Contorion GmbH og styrker digitaliseringskompetencen

Hofmann kauft Contorion_clean_400x200.jpg
Contorion, online provider of professional trade and industrial supplies

Hoffmann SE, Europas førende systemleverandør af kvalitetsværktøj, og Contorion GmbH, en digital specialforretning til det professionelle håndværks- og industribehov, underskrev i dag en kontrakt om Hoffmanns overtagelse af Contorion.

Kontraktpartnerne har aftalt at de ikke udtaler sig om transaktionens financielle detaljer. Udførelsen af overtagelsen („Closing“) gælder under forbehold af kartelamternes samtykke.

„Contorion er en perfektesupplering for os “, forklarede Dr. Robert Blackburn,  direktionens formand og
Hoffmann SE´s CEO. „Med dette strategiske skridt udbygger vi vores digitaliseringskompetence afgørende. Sammen kan vi i fremtiden betjene og rådgive vore kunder i hele verden bedre, hurtigere og mere omfattende via alle kanaler. Vi byder Contorions medarbejdere hjertelig velkommen i Hoffmann-familien med deres positive, dynamiske start-up-kultur.“

„Sammen med Contorion øger vi vores innovationskraft yderligere“, kommenterede Dr. Christoph Steiger, direktion „Digital Business“ og Hoffmann SE´s Chief Digital Officer. „Det unge team danner kernen i et innovations-løft, ved hjælp af hvilket vi i fremtiden  kontinuerligt vil udvikle nye digitale tilbud til vore kunder.“

„Vi glæder os til i samarbejde med Hoffmann
at kunne spille vores styrke endnu bedre ud“, sagde Dr. Frederick Roehder, grundlægger og direktør hos Contorion. „Vi vil føje vore tilsvarende kompetencer sammen,udbygge dem yderligere og åbne de markedspotencialer, der tilbyder sig, effektivt. Alt står i vækstens tegn.“

Contorion blev grundlagt i foråret 2014 af Dr. Frederick Roehder, Dr. Richard Schwenke og Tobias Tschötsch og har siden udviklet sig dynamisk. Med ca. 130 medarbejdere i firmaets sæde i Berlin opnåede virksomheden i det første halve år af 2017 en omsætning på ca. 20 mio. €. Contorion skal føres som eget virksomhedsmærke i samarbejde med Hoffmann Group. Det er planlagt at udvide Contorion-sædet i Berlin yderligere.