Hoffmann Groups premiummærke GARANT vinder to red dot awards

491915_RedDot2014_800_400.jpg

Bitssortiment og målemikroskoper udmærket

Juryen for red dot awards udmærkede to produkter af premiummærket GARANT for deres innovative og tiltalende design samt den gode funktionalitet og betjenervenlighed. I kategorien Product Design i området håndværk og industri modtager Hoffmann Group den renommerede udmærkelse for GARANT bits-sortimentet 67-6160 og for GARANT målemikroskoperne fra MM-OS serien.

Bits-sortimentet overbeviser specielt takket være det overskuelige design, der muliggør et behageligt og problemløst arbejde for brugerne. Systemboksene, der kan stables, er lavet af næsten brudfast ABS-kunststof og med integrerede hængsler samt en hurtiglås. Takket være de store, forsænkede griberum mellem bitrækkerne kan de hurtigt og nemt tages ud. Den passende drivprofil kan til enhver tid tydeligt ses og er lasergraveret på bitsskaftet. Desuden reducerer den symmetriske konstruktion af identiske over- og underbakker antallet af nødvendige sprøjtegodsformer. Sættet indeholder bits-klinger C 6,3 (1/4“), et koblingsskaft og en adapter af hver samt en bit-skralde. GARANT video-målemikroskoperne fra MM-OS serien imponerer takket være deres klare og reducerede formsprog, der garanterer en høj betjenervenlighed og funktionalitet. Mikroskoperne måler og analyserer mindste emner med en One-Shot-teknologi. Derved registreres emnet ikke i flere skridt men med kun en måling. Emnerne registreres således fuldstændigt automatisk og på få sekunder – og dette ved enhver fordrejningsvinkel. Det garanterer det højtopløsende farvekamera med telecentrisk objektiv i kombination med et holdbart LED-gennemlys, der kan dæmpes, der sørger for en klar belysning. Mikroskoperne er udstyret med en meget betjenervenlig og intuitivt betjenelig målesoftware inklusive DXF-funktion. Inkl. i leveringsomfanget er der udover multitouch panel, radiomus og –tastatur også en støvhætte, en strømforsyning, en kontrolprotokol samt en betjeningsvejledning.