Præcis opspænding med den nye GARANT højtrykscentreringsspænder

GARANT Zentrischspanner 400.jpg
Den nye GARANT højtrykscentreringsspænder giver højeste præcision.

Værktøjet spænder ved hjælp af træk i stedet for tryk

Med den nye GARANT højtrykscentreringsspænder præsenterer Hoffmann Group på AMB en produktnyhed til præcis og pålidelig opspænding. Produktet udmærker sig specielt takket være en enkel håndtering og alsidige anvendelsesmuligheder.

I modsætning til mange andre skruestikke spænder GARANT højtrykscentreringsspænderen ikke med tryk men med træk. Det sikrer en høj gentagelsesnøjagtighed og et minimal løft af emnet (0,01 mm). Desuden fordeles kraften i løbet af opspændingsprocessen ensartet, hvilket forhindrer at spændekraften afbrydes eller bliver svagere. En møtrik på firkileakslen garanterer en fast forbindelse mellem Aksel og opspændingsmodulerne. Resultat er et 100 procent lukket kraftkredsløb, der medfører en sikker og ensartet indledelse af momentet og garanterer en konstant god opspænding. Desuden reduceres en bøjning af basispladen samt negative udvirkninger på maskinbordet til et minimum. Med en spændekraft på op til 40kN kraftforindstilling, variabelt indstillingsområde på 200mm – 800mm samt et spændingsløft på 20mm og en god tilgængelighed med spindel til emnet egner centreringspænderen sig perfekt til den ægte 5-sidede bearbejdning. Skruestikken kan både spændes med nulpunktspændesystemet GARANT ZeroClamp og med spændejern eller en T-notsten på maskinbordet og egner sig således optimalt til alle anvendelsesområder. En glidekobling forhindrer desuden, at den indstillede spændekraft overdrejes, hvilket blant andet garanterer en pålidelig og gentagelsesnøjagtig overførsel af høje momenter. Ved hjælp af den aktive spændeenhed kan brugeren indlede momentet vha. skralde eller unbrakonøgle samt forindstille den krævede spændekraft op til realistiske 40 kN (~4t). GARANT højtrykscentreringsspænderen har specielt stive opspændingsmoduler af sejhærdet stål samt en massiv basisplade, der optager kræfter perfekt og næsten ikke leder dem ned i maskinbordet. Alle funktionsflader er slebne og hærdede og effektivt beskyttet mod korrosion ved hjælp af en termokemisk behandling. Du finder Hoffmann Group på AMB i hal 7 på stand 71.