Ti år nulpunktspændesystem GARANT Zeroclamp

ZeroClamp_Torte_400x200.jpg
Happy birthday ZeroClamp.

Rådgivningsintensiv forretning vokser stadig; over 60.000 solgte spændetoppe

Nulpunktspændesystemet GARANT ZeroClamp overbeviser takket være sin basis, der siden markedsintroduktion næsten ikke er blevet ændret, og den siden da enormt voksende variabilitet af spændetopstørrelser.

Kunderne fra begyndelsen som f.eks. Stangl & Co GmbH og Telair International vil også i fremtiden holde fast ved GARANT ZeroClamp. For til realiseringen af fremtidige automatiseringsstrategierer systemet prædestineret. I år fejrer GARANT ZeroClamp sit ti-års jubilæum.

Siden markedsintroduktionen i året 2007 har Hoffmann Group i alt solgt over 60.000 spændetoppe af GARANT ZeroClamp. „Salget af nulpunktspændesystemerne er et meget rådgivningsintensivt foretagende, og  indkøbet betyder for virksomhederne en langfristet investering. Derfor satser vi i Tyskland på et eksklusivpartnerskab med Hoffmann Group“, forklarer Klaus Hofmann, direktør hos ZeroClamp. „Hoffmann Group har et fladedækkende salgsnet og yderst kompetente medarbejdere, der langfristet plejer de nødvendige forbindelser til kunderne.“

„Vi har bestemt os for GARANT ZeroClamp, fordi Hoffmann Group overbeviste os med deres fremragende rådgivningsekspertise“, fortæller Stefan Kulzer, administrerende anpartshaver hos Stangl & Co. GmbH. „Vore opstillingstider er blevet reduceret markant, og vi kunne øge vores fleksibilitet. Sammenlignet med andre nulpunktspændesystemer centrerer GARANT ZeroClamp altid emnet præcist i midten. Det øger præcisionen i produktionsprocessen og reducerer fejlproduktion.“

I løbet af årene er produktfamilien GARANT ZeroClamp vokset konstant. I begyndelsen fandtes der kun en spændetopstørrelse, i mellemtiden findes der fire størrelser til udvalg. Med kun en spændebolttype kan mange forskellige ekstra komponenter som f.eks. GARANTmultispændeskinne, konsoler, NC-spænder men også emner direkte positioneres meget præcist på nulpunktspændesystemet. Det gør systemet fleksibelt og enkelt at betjene. Disse fordele værdsætter også TELAIR International, også en kunde fra første stund: „Vi har allerede i ti år arbeitet med GARANT ZeroClamp og har ikke fortrudt investeringen en eneste dag", siger Albert Geßler, produktionsleder hos TELAIR International. „Vi er overbevist om nulpunktspændesystemet til dags dato, for der findes ikke noget bedre. Også til realiseringen af fremtidige automatiseringsstrategier er vi godt udrustet med GARANT ZeroClamp.“

Udvalgte GARANT ZeroClamp spændetoppe har allerede i dag en kontrolfunktion, der kan overvåge spændesituationen. Intelligente 4-kanal-toppe til den fuldautomatiserede drift muliggør medieoverførsel og overvågning på flere niveauer. „I de sidste ti år er vores virksomhed vokset konstant takket være Hoffmann Groups engagement“, siger Klaus Hofmann fra ZeroClamp. „Derfor flytter vi i år fra Icking til Bruckmühl, hvor der er nok plads til vores yderligere vækst."